Du er her: Hjem \ Pressemeldinger \ Pressemeldinger \ Økosjokolade lanserer fire agaveprodukter + Sucanat!

Et utvalg produkter fra vår nettbutikk

Kr 209,00 pr stk Kakaosmør (økologisk), 400g På lager
Kr 135,00 pr stk Yaconsirup (økologisk), 230g På lager
Kr 189,00 pr stk Vaniljepulver (ekte Bourbon), 30g På lager
Kr 129,00 pr stk Kakaosmør (økologisk), 200g På lager

Økosjokolade lanserer fire agaveprodukter + Sucanat!

Pressemelding 03.01.11

Økosjokolade lanserer fire agaveprodukter + Sucanat!

AgavesirupØkosjokolades konsept er å tilby rene økologiske ingredienser slik at man selv kan lage sunne sjokolader uten raffinert sukker. Basisen er skånsomt fremstilt kakaoprodukter som man smelter og tilsetter alternative søtningsmidler som er gunstigere for kroppen enn vanlig raffinert sukker. På denne måten får man sjokolade som har mest mulig av kakaoens over 300 næringsstoffer inntakt i tillegg til full fleksibilitet både når det gjelder type søtningsmiddel og smak. Dette gjør at både allergikere, diabetikere, lavkarbo-tilhengere og "rawfoodister" enkelt kan lage sine egne favorittsjokolader!

Økosjokolade lanserer nå fire nye agaveprodukter: Rå økologisk agavesirup i to størrelser (333gr. og 666gr.), agavesirup med jordbærsmak og agavesirup med kanelsmak. Agavesirup er et søtningsmiddel med mye lavere glykemisk indeks enn sukker, noe som gir et mer stabilt blodsukker. I tillegg er den ca. 25% søtere enn sukker noe som betyr at man trenger mindre mengde for å oppnå samme søtsmak. Når den i tillegg har en smak som passer perfekt til baking, desserter og hjemmelaget sjokolade, gjør dette agavesirup til et glimrende søtningsmiddel for alle.

Sucanat er ferskpresset rårørsukker-saft som blir varmet opp og rørt for hånd for å lage Sucanat-granulatene. Ingenting er tilsatt og ingenting er tatt bort! Sucanat har en crispy konistens, men løser seg lett opp i væske. Sucanat vil gi søt smak og en crispy effekt til hjemmelaget sjokolade!

De nye produktene er å finne i Økosjokolades nettbutikk, www.okosjokolade.no, samt hos en del av våre forhandlere over hele landet!

Kontakt oss for høyoppløselige bilder i CMYK!

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Navn:
E-post:

Få med deg alle nyheter og gode tilbud. Vi vil kun sende ut ti til tolv nyhetsbrev i året.

Om Økosjokolade

Økosjokolade har alle ingrediensene du behøver for å lage din egen sunne sjokolade. Med forskjellige økologiske og fairtrade kakaoprodukter, en rekke alternativer til raffinert sukker og masse sunne tilleggsingredienser gjør Økosjokolade det enkelt for deg! Les mer...

• Økosjokolade AS
    Hotvetveien 16